۴ دی ۱۴۰۱، ۱۵:۰۸

در ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۱ صورت گرفت؛

جابجایی بیش از ۵ میلیون تن بار در چهارمحال و بختیاری

جابجایی بیش از ۵ میلیون تن بار در چهارمحال و بختیاری

شهرکرد- کارشناس حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: در ۶ ماهه اول امسال بالغ‌بر ۵ میلیون و ۲۰۰ الی ۳۰۰ هزار تن بار در سطح استان جابه‌جا شده باشد.

فرهاد امیری سامانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور، سازمانی تنظیم‌گر میان شرکت حمل و نقل، صاحبان کالا و رانندگان است و اگر مشکلی بین آن‌ها بروز کند اقدام به رفع مشکل می‌کند.

کارشناس حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه وظیفه راهداران به فصل خاصی مربوط نیست تصریح کرد: راهداران در فصل زمستان راهداری زمستانه را انجام می‌دهند و در فصل تابستان نگهداری راه‌ها را بر عهده دارند.

امیری تعداد رانندگان فعال در حوزه بار چهارمحال و بختیاری را بالغ‌بر ۱۵ هزار و ۶۰۰ نفر عنوان و خاطرنشان کرد: این رانندگان کارت هوشمند فعال دارند همچنین در بخش ناوگان سنگین و نیمه‌سنگی ۷ هزار و ۷۰۰ نفر کارت ناوگان باری را دریافت کردند و بالغ‌بر ۶ هزار ناوگان وانت‌بار هم اقدام به دریافت ناوگان وانت‌بار کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه اگر در راه‌ها تصادفی رخ دهد، نزدیک‌ترین واحد اداره راهداری به محل حادثه مراجعه می‌کند و در ابتدا اقدام به پاکسازی راه کرده سپس از طریق پلیس گزارش به مرکز مدیریت راه‌های راهداری ارجاع داده می‌شود.

کارشناس حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری یادآور شد: اگر در تصادفی به تابلوها و علائم راهداری آسیب برسد این موضوع توسط پلیس به سازمان ارجاع داده و جریمه‌ها مشخص می‌شود.

امیری با بیان اینکه متوسط بار این استان در سال ۱۴۰۰ بالغ‌بر ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تن بوده است اذعان کرد: با توجه به افزایش ۲۰ درصدی در این زمینه در ۶ ماهه اول امسال بالغ‌بر ۵ میلیون و ۲۰۰ الی ۳۰۰ هزار تن بار در سطح استان جابه‌جا شده باشد و این آمار براساس بارنامه‌های صادرشده است.

وی گفت: براساس برآورد سازمان ۲۰ الی ۳۰ درصد فرار بار در این استان وجود دارد، که اگر این آمار هم اضافه شود کل بار استان به بیش از ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تن می‌رسد. کارشناس حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری بیان داشت: وظیفه واریز سوخت بر عهده ستاد سوخت کشور است اما این ستاد قبل از واریز این سوخت از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اطلاعاتی دریافت می‌کند و بر مبنای آن سوخت واریز می‌شود.

امیری اضافه کرد: سوخت رانندگان در دو تاریخ یکم و شانزدهم هر ماه واریز می‌شود و مبنای واریز آن پیمایش رانندگان در ۱۵ روز گذشته است و براساس جدول موجود، میزان پیمایش رانندگان براساس تناژ و سن ماشین است.

کد خبر 5664743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha